Ką reikėtų žinoti norint tapti analitiku

Analitiko darbas yra labai įdomus. Tikrai labai įdomus. Ir dabar juo dirbdamas, labai gailiuosi, kad baigęs studijas š karto sau kėliau per mažus tikslus ir norėjau karjeros laiptais judėti po truputį. Dabar drąsiai galiu teigti, kad tai ką darau dabar, būčiau galėjęs daryti ir prieš 8 metus. Ir tokiu atveju, dabar jau būčiau kur kas aukščiau. Todėl skaičiams prijaučiantiems mano blogo skaitytojams noriu pasakyti, kad jei nors kažką yra tekę daryti su Excel programa ir tai jums sekėsi bei patiko, tai analitiko darbas bus tikrai įkandamas. Beje, apmokamas jis irgi neblogai, todėl tikrai verta pasistengti ir išmokti keletą dalykų, kurie būtų reikalingi darbe.

Analitikų yra įvairių rūšių: Procesų, Veiklos, Duomenų, Finansų… Ir dažnai analitiko pareigybė kaip kokio „specialisto” tiksliai nenusako to, ką reikės daryti darbe. Pavyzdžiui man dirbant veiklos analitiku teko daryti ir keletą finansų analitiko darbų. Taigi aš papasakosiu ką reikėtų žinoti norint tapti veiklos analitiku, arba tiesiog einant į darbo pokalbį dėl šios pozicijos.

  1. Funkcija VLOOKUP. Ji yra pati pradžių pradžia, ir dalyvaujant konkurse dėl darbo, kuriame nors etape gali tekti atlikti darbdavio pateiktą užduotį. Jei taip įvyktų, galiu lažintis, kad šią funkciją reikės panaudoti. Todėl ją žinoti būtina.
  2. Pivot Table. Pivot lentelės yra labai svarbios dirbant Excelyje, nes tai vienas patogiausių būdų pateikti informacijai tokiais pjūviais, kokiais tavęs paprašys vadovas. Naudotis pivot’ais nesudėtinga, patogu ir informaciją juose atvaizduoti galima labai aiškiai. Be to, celėms groteles uždeda ir visokius COUNIF, SUMIF ir t.t. naudoja tik visokios buhalterės. Todėl be pivotų analitikui išgyventi būtų sunku.
  3. Power Pivot. Mokantis dirbti Exceliu Power Pivot’ui siūlyčiau skirti daugiausia laiko. Nes tai ir duomenų filtrai, ir lentelių ryšiai, ir dar daug visokių gerų dalykų, be kurių dabar savo darbo tiesiog neįsivaizduoju. Ką ankščiau laikydavau neįmanomu, dabar naudodamasis Power Pivot’u įgyvendinu labai nesunkiai.
  4. Power Query. 2016 metų Excelyje Power Query yra viena sudėtinių dalių, tačiau naudojantis senesnėmis versijomis jį reikia parsisiųsti ir įsidiegti pačiam. PQ yra skirtas informacijos surinkimui ir perkėlimui į excelį. Jis duomenis gali surinkti iš kitų excel dokumentų, CSV failų, MySQL duomenų bazių ir t.t. Žodžiu, tai įrankis patogiam informacijos surinkimui, išvengiant buhalterių mėgstamos Copy+Paste klavišų kombinacijos.
  5. Power Bi. Šiuo įrankiu susižavėjau visai neseniai ir dar tik mokausi jį taikyti. Tai tarsi Power Pivot’as, Power Query ir Power View vienoje programoje. Visų galimybių dar neišnagrinėjau, tačiau ataskaitas galima pateikti nerealiai gražiai ir patogiai. Tai yra aukštesnis ataskaitų pateikimo lygis, ir norint būti geru analitiku apie Power Bi žinoti reikės. Šios programos privalumas tas, kad mokant naudotis aukščiau išvardintais įrankiais, savaime mokėsite naudotis ir juo.

Tokie yra esminiai dalykai, kuriuos reikia žinoti. Taip dar norėčiau išskirti Logiką. Jeigu dabar esate mokinys ar pirmųjų kursų studentas, tai didesnį dėmesį siūlyčiau skirti Logikai. Nes darbas su duomenų masyvais yra ne kas kitą kaip Aibių teorija. Vis tenka save „sugauti” ieškant aibių sankirtos ar sąjungos ar skirtumo.

Tai va, tiek būtų mano pastebėjimų ir rekomendacijų į ką reikėtų atkreipti dėmesį ir ką žinoti. Žinoma, jei norėtumėte sužinoti ką nors konkrečiau – visada galite kreiptis.

Parašykite komentarą