Xiaomi M365 paspirtuko baterijos taisymas

Categories KitaPosted on

Kiekvieną dieną kai tik nelyja (o nelyja dabar dažnai), į darbą važinėju paspirtuku. Paskaičiavau, kad per šį sezoną, nevažinėdamas viešuoju transportu, jau sutaupiau ~40 eurų. Sutaupymą paskaičiuoti lengva, nes reikia skaičiuoti tik nenusipirktu bilietėlius. Sunaudotos elektros energijos į išlaidas neskaičiuoju, nes tai sudaro labai mažą sumą. Kažkas facebooke paspirtukų grupėje paskaičiavo, kad vienas pilnas paspirtuko baterijos įkrovimas kainuoja 4 ct. Ir išties, žiūrėdamas į savo elektros suvartojimo, sąskaitas jokio padidėjimo nejaučiu. O bet to, dar kelionė trunka daug trumpiau nei važiuojant viešuoju, ir važiuoti yra daug smagiau. Žodžiu, vieni pliusai.

Dar paspirtukų facebooko grupėje karts nuo karto tekdavo perskaityti apie „atšokusius“ baterijų kontaktus. Kažkaip nesuprasdavau, kaip ten tie kontaktai gali atšokti, kai jie sulituoti. Bet vieną rytą, pradėjo nesikrauti baterija ir apskritai paspirtuko nepavyko įjungti… baterijos BMS lemputė degė ištisai mėlynai, paspaudus reset’ą mėlynai sumirksėdavo, tada dar raudonai ir išsijungdavo. Paspaudus reset’ą ir iš karto paspaudus paspirtuko įjungimo mygtuką, jis įsijungdavo ir po keliolikos sekundžių išsijungdavo. Kai taip įsijungdavo, prasukus ratą ir paspaudus greičio rankenėlę, ratas sukdavosi ir jis neišsijungdavo… paskui kažkaip viskas tarsi susitvarkė. Bandžiau pralėkt, tai baterijos appse, visokią keisčiausią informaciją pradėjo rodyti, įtampą didžiausią, visokius klaidos pranešimus ir pan.

Tuo metu sužinojau, kad gali būti atsijungęs baterijos B2 kontaktas. Nunešiau bateriją taisyti, ir pasirodo, kad taip ir buvo, sulitavus baterijos kontaktą, ji vėl pradėjo veikti kaip ir ankščiau. Pasirodo, kad taip dažnokai pasitaiko, kai važinėji duobėtais keliais, nelygiais šaligatviais, senamiesčio grindiniu… o aš kaip tik ir važinėju. Žodžiu tokių vibracijų kontaktai neatlaiko, ir atšoka.

Xiaomi M365 paspirtuko baterijos taisymas
Sulituotas B2 kontaktas matosi viduryje

Praėjus kokiam mėnesiui, grįžau iš darbo, prijungiau paspirtuką krautis, ir žiūriu, kad įkroviklyje dega žalia lemputė – nesikrauna. Bandau įjungti – nebeįsijungia. Bet dabar jau problema kaip ir aiški, išsiimu bateriją, tikrinu kontaktus visi kaip ir geri, neatšokę. Kažkaip paspaudžiu visą juostelę, kur tiek kontaktai, ir žiūriu, kad ji kliba. Atlupu apsauginę juostą nuo baterijų – eureka! Nebeatšokę, o nulužę du kontaktai, B2 ir B0. Atlūžę tos dvi juostelės kurios eina jungiasi su baterijomis. Sunku įsivaizduoti kaip tai galėjo įvykti, bet įvyko.

Xiaomi M365 paspirtuko baterijos taisymas
Jau sulituoti kontaktai

Galbūt tai susiję su atvėsusiu oru, nes kai šalta, metalas tampa kietesnis, trapesnis. Žodžiu, pasiimu lituoklį, lydmetalį, sulituoju kontaktus, paspaudžiu BMS’o reset mygtuką ir voila, sumirksi mėlyna lemputė – baterija veikia.

Xiaomi M365 paspirtuko baterijos taisymas

Visai smagus darbas litavimas, norėčiau dar ką nors sulituoti.

Tai vat. Geri šitie M365 paspirtukai, nesudėtingai taisomi, gali pats nesunkiai pasitaisyti. Beje, Gearbest.com parduotuvėje jiems dabar akcija – mažiausias kainą šį sezoną. Griebkit kol dar yra, ir kol neužbrango iki kosminių aukštumų kaip kad buvo vasarą.

3 comments

    1. Oho… Nu man tai taip, šiek tiek nenusisekęs pirkinys 🙂 beje, kaip tavo baterija laiko? tokiais orais nuvažiuoji tiek pat kaip ir vasarą? nes pas mane važiavo atstumas sutrumpėjo daugiau nei per pus. Vasarą nuvažiuodavau į darbą ir grįždavau į namus, ir dar baterijos būdavo apie 50 procentų. Dabar jau nuvažiavus į darbą jos lieka kažkur apie 50%…

      1. Na važiuojant max apie 21 km nuvažiuodavau iki nesusimontavau papildomos baterijos. Darbas turėtų būti apie 50 😀 vis nėra laiko pilnai ištestuoti 🙂 Šaltu oru mažėja atstumas, bet ne dvigubai.

Parašykite komentarą

IP Blocking Protection is enabled by IP Address Blocker from LionScripts.com.
%d bloggers like this: